czwartek, 26 lipca 2012

Zara

W hiszpańskim stylu ZARA

Hiszpański styl, klasa, elegancja i szyk- tak można kilkoma słowami określić markę ZARA. Narodziła się ona w Hiszpanii gdy w 1975 roku Amancio Ortega otwarł pierwszy sklep przy głównej ulicy miasta A Coruňa. Do dziś mieści się tam główna siedziba marki, która dla wielu stała się ikoną klasy.


Wydawać by się mogło, że nikomu nie znana marka z biednej Hiszpanii nie poradzi sobie z szerokim rynkiem odzieżowym jaki nastąpił w tych czasach. Jednak Amancio Ortega był nie tylko pomysłodawcą sklepu ale też biznesu. Genialny twórca tej marki wdrożył go na początku lat 80- tych. Do tego czasu wszystkie największe odzieżowe firmy świata pracowały w systemie dystrybucji na linii projektant- hurtownik, czyli wprowadzały dwie, trzy duże kolekcje rocznie. Te same ubrania dostarczane w tak ogromnych ilościach sprawiały problem, bo nie wszyscy chcieli chodzić w tym samym i po zakończeniu danego sezonu wiele rzeczy nie sprzedawało się nawet na wyprzedażach.



Amancio Ortega postanowił to zmienić i przyspieszył cały proces tworzenia nowego ubrania, co pozwoliło na dostarczanie do sklepów więcej niż dwóch kolekcji rocznie. W sklepach ZARY co kilka tygodni zaczęły pojawiać się nowe modele. W ten sposób marka najszybciej reagowała na zmieniające się trendy w modzie przez co szybko zdobyła rzesze stałych klientów.

Do dziś marka ZARA stara się zadowolić gusta klientek i wprowadza do sklepów coraz to nowe kolekcje. Grupa Inditex stała się właścicielem marki w 1985 roku. Już od początku firma cieszyła się popularnością, a zwiększała się ona wraz z otwieraniem kolejnych punktów, które początkowo lokalizowano w Hiszpanii, a następnie w innych państwach. W ten sposób rozpoczął się proces, który doprowadził do tego, że dzisiaj ZARA obecna jest w 74 krajach w Europie, obu Amerykach, Azji i Afryce.


Sklepy ZARA obecnie cieszą się dużą popularnością wśród kobiet o wyszukanym guście, które cenią sobie styl połączony z jakością.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz