Historia smaku i aromatu
Być może niejeden mężczyzna i niejedna kobieta pijąc kawę Tchibo zastanawiała się and pochodzeniem tego smaku. Historia produktu zaczęła się w Niemczech. W 1949 roku w Hamburgu powstaje kawa Tchibo, zawdzięczamy to dwóm biznesmenom, którymi byli: Max Herz i Carl Tchilling-Hiryan.Początkowo dystrybucja kawy odbywała się drogą wysyłkową ale już 6 lat później otwierają sklep Tchibo. W latach 50-tych ogólnie pojęta kawa była produktem luksusowym sprzedawanym w papierowych torebkach. Założyciele chcieli dać klientom coś nowego, dlatego rozpoczęli sprzedaż kawy Tchibo w pojemnikach plastikowych oraz metalowych. Były to pomarańczowe pojemniki, które stały się praktycznym, a często też nieodłącznym elementem w niemieckich domach.
Kolejnym krokiem jaki postawiła marka Tchibo było umożliwienie klientom spróbowania kawy przed jej zakupem. Owa degustacja odbywała się w pierwszym sklepie i przyciągała konsumentów. Kawa Tchibo Gold Mocca odniosła sukces gdy 3 lata później zajęła pierwsze miejsce na rynku niemieckim. W 1961 roku w telewizji została wyemitowana słynna reklama kawy, której bohaterem był „Tchibo Man” płynący łódką i trzymający walizkę z logo firmy. Postać grana była przez aktora o nazwisku Pithey, który po występie stał się ikoną.
Lata 90-te przyniosły marce Tchibo podbój Europy, a już po dwóch latach kawa wkroczyła na polski rynek . W Markach powstała palarnia kawy gdzie do dziś odbywa się produkcja oraz pakowanie palonej kawy rozpuszczalnej. Tchibo stał się liderem w 1995 roku, natomiast w 2005 roku sympatycy produktu mogli udać się do pierwszego sklepu i stoiska „Tchibo. Co tydzień w nowym świecie”, gdzie odbywała się nie tylko sprzedaż kawy ale także sprzedaż kolekcji produktów użytkowych dla Tchibo.
Dziś sklepy Tchibo oferują różne rodzaje kawy m.in.: Tchibo Exclusive, Tchibo Family, Gala, Davidoff Cafe. Klienci mogą wybierać wśród kaw o zróżnicowanych cenach oraz aromatach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz